Haber

SAĞLIK PERSONELLERİNİN SOSYAL MEDYA PAYLAŞIMLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİKLERİN BELİRLENMESİ

Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan ve 29 Temmuz’da Resmi Gazete’de yayımlanan Sağlık Hizmetlerinde Tanıtım ve Bilgilendirme Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik ile ilaç ve sağlık alanında faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlara, yapılması veya yapılmasına ilişkin önemli yaptırımlar geliyor. örtülü veya açık reklamlara sahip olmak. Yönetmelik ile internet siteleri, sosyal medya paylaşımları veya radyo-TV kanallarında yer alacak programlarda bilgilendirme amacını aşan sağlık meslek mensupları veya sağlık kuruluşlarının faaliyetlerine idari para cezası veya kapatma cezası gibi yaptırımlar uygulanacak. Halk. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Hukuk ve Tıp Etiği Uzmanı Prof. Dr. Gürkan Sert, yeni düzenlemenin son yıllarda oldukça artan sosyal medya mecralarında etik ihlallerle dolu paylaşımları etkileyeceğini söyledi.

Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan ve 29 Temmuz’da Resmi Gazete’de yayımlanan Sağlık Hizmetlerinde Tanıtım ve Bilgilendirme Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik, gerek sağlık, gerek tıp alanında faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlara önemli yaptırımların uygulanmasının önünü açtı. veya gizli veya açık reklam yapmamak. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Hukuk ve Tıp Etiği Uzmanı Prof. Dr. Gürkan Sert, yeni yönetmelikle ilgili değerli açıklamalarda bulundu. Yeni düzenleme ile sağlık meslek mensupları veya kuruluşlarının sosyal medya paylaşımlarında veya radyo-programlarında halkı bilgilendirme amacını aşan faaliyetleri özendirici nitelikteki faaliyetlerine idari para cezası veya kapatma cezası gibi yaptırımlar uygulanacak. TV kanalları. prof. Sert, bu düzenlemenin son yıllarda oldukça artan sosyal medya mecralarında etik ihlallerle dolu paylaşımları etkileyeceğini söyledi.

EN AKTİF ALAN SOSYAL MEDYA

prof. Sert Bey, Yönetmeliğin aslında en aktif olacağı alanlardan birinin sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen bilgilendirme veya tanıtım faaliyetlerinin çerçevesinin belirlenmesi olacağını düşünüyorum, tırnak içinde belirtelim. Ayrıca toplum veya kişi sağlığını korumak amacı ile bilgi amaçlı paylaşımlarda bulunabilirsiniz. Ancak, bilgilendirme unsurlarına uymadığı takdirde, ‘talep oluşturmak, doğrudan veya ticari faaliyet’ amaçlı ise reklam olarak kabul edilecek veya yönetmeliğe uygun olmayan bilgilendirme faaliyeti olarak tanımlanacaktır. Bu bağlamda ceza söz konusu olacaktır. Bu anlamda yine tırnak içinde söylüyorum sosyal medyada yapılan veya yapılacak olan bilgilendirme ve tanıtım faaliyetlerine değerli bir sınırlama getireceğini düşünüyorum” dedi.

ÖNCESİ VE SONRASI GÖRÜNTÜLER YASAKLANIR

Daha önce sağlık alanında bu yasaların var olduğunu ancak bu yeni düzenleme ile ayrı ayrı ele alınan konuların artık tek çatı altında toplandığını ve daha net bir çerçeve çizildiğini vurgulayan Prof. Sert, Yeni yönetmeliğin bazı konularda açık ve net sözler getirmesi değerli. Hastaların ‘öncesi ve sonrası’ ile ilgili görüntülerin paylaşılmasını tamamen yasaklıyor. Ancak, örneğin hastanın rızası veya çocuk ise yasal temsilcisinin rızasının alınması şartıyla paylaşıma izin verilir, ancak bu konuda katı sınırlamalar da getirir. Yani her görsel paylaşımının bu kurallara uyup uymadığının kontrol edileceğini bilmek de ayrıca değerli. Prof. sürece hem hukuki hem de sosyolojik ve manevi olarak da dahil edilmelidir. Konu ile ilgili gelen tebligat ve tebligatlar da birimler tarafından değerlendirilecektir.

KİMSE KENDİ ALANININ DIŞINDA KONUŞAMAZ

prof. Sert, yeni yönetmelikte sağlık meslek mensuplarının hizmet verdikleri alanlar ve uzmanlıkları ile ilgili açıklamalarda bulunmalarına özel önem verildiğini kaydederek, şu bilgileri verdi. Örneğin estetisyenlik gibi bu kanunda yer almayan bazı unvanların kullanımına maddelerde yer verilmediği belirtilmektedir. Bu yeni yönetmeliğin aslında iki değerli temel kavram üzerine kurulu olduğunu söyleyebiliriz. Bunlardan biri reklamdır, reklam anlatılırken ticari bir faaliyet olmasına, talep yaratmasına, bir şeyleri teşvik etmesine özellikle dikkat edilir. Bu kapsamdaki faaliyetleri kesinlikle yasaklar. Tanıtım ve bilgilendirme faaliyetleri konusu yasaklanmamakla birlikte bunlarla ilgili bazı sınırlamalar getirilmiştir. Örneğin bir tıbbi müdahalenin neden yapıldığını, hangi durumlarda yapıldığını ve nelerle karşılaşılabileceğini anlatırsanız bunu ‘bilgilendirme faaliyeti’ olarak değerlendirebiliriz. Ancak bu bilgileri eklerken yol gösterici ve talep oluşturucu terimler kullanırsanız ve insanları satın almaya veya yaptırtmaya teşvik edecek bazı terimler kullanırsanız ‘öncesi ve sonrası’ fotoğrafları da bu kapsamda ücretlendirilir, bunu kabul ederler. bir reklam olarak.

DÜNYANIN BİRÇOK ÜLKESİNDE YASAKLANMIŞTIR

Bu paylaşımların etik açıdan çok zahmetli ve sakıncalı olduğuna işaret eden Prof. uygulamalar, kişilerin sağlığına, yaşamına, ruh veya beden bütünlüğüne zarar verebilecek girişimler olarak değerlendirilmektedir. Dünyanın birçok ülkesinde sağlık alanında medikal işletmelerin reklamları ile sağlık kurum ve kuruluşlarının reklamları yasaklanmıştır. Elbette bu alanda özellikle estetik girişimler konusunda çok fazla tanıtım yapıldığı bilinen bir gerçektir. Sayısız ihlal olduğunu görüyoruz. Böyle bir kurallar dizisinin değerli etkileri olacağını düşünüyorum.

DENETİMLER ARTIRILACAK, ESKİ İLANLAR DA CEZALANABİLİR

Prof. ve kuruluşlar. prof. Dr. Sert, bu yönetmelikte yer alan kurallara uyulmaması durumunda kadro kapatma cezası da getirildi. Bir gün, bir ay kapatma şeklinde cezalar söz konusu. Bu düzenlemeden önce yapılan bu tür paylaşımlar da hukuka aykırıydı. Etik ilkelere uygun değildi, onlar için de ceza söz konusu olabilir, bunun önünde hiçbir engel yok. Ancak bu Yönetmelik kapsamında olmayacak, daha önceki düzenlemelere göre cezai işlem uygulanacaktır. Ancak bundan sonraki paylaşımların bu yönetmelik esas alınarak değerlendirileceğini ve gerekirse yaptırım sürecine tabi tutulacağını söyleyerek sözlerini tamamladı.

haberbergama.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu