Araçlarda dikkatsizce kullanılan antifrizlere dikkat: Geri dönüşümlü değildir.
Vural Çallı, kışın dikkatsizce kullanılan antifrizin önemine dikkat çekti. Usta Çallı, araçlarda kontrolsüz antifriz kullanımının bir personel için sorun yarattığını vurguladı.
Bir merkezde kırmızı ve yeşil antifriz kullanılmasının otomobillerde geri dönüşü olmayan sorunlara yol açtığını belirten Çallı, kışın eski model otomobillerde mavi antifriz kullanıldığını, yeni modellerde ise daha çok kırmızı antifriz kullanıldığını anlattı.
“Mekanizma sağa sola patlayabilir”
“Kışın eski model araçlarda mavi antifriz, yeni modellerde kırmızı antifriz kullanılmaktadır”Tecrübeli sanayici Çallı, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Kırmızı antifriz organik olarak adlandırılır. Bunları kullanırsak araçlarımız donma gibi sorunlar yaşamayacak ve küflenme, oksitlenme, karbüratör tıkanması gibi problemler yaşanmayacaktır. Biliyorsunuz ki su da oksitlenebilir ve yapısında kireç barındırır. Bu ısıtıcıları tıkar. Kışın antifriz koysanız da eskisi gibi verim vermez.
Eski model araçlarda yanlış organik antifriz kullanımı sistemi patlatabilir. Ortada kırmızı ve yeşil antifriz kullanımını mutlaka önermiyorum. İkisinin faktörleri farklı olduğu için uygun değildir. Bu nedenle, kırmızı ise kırmızı, mavi ise mavi koymak en iyisidir.
Karbüratör göbeklerinin onarımlarının genellikle elektrikçiler tarafından yapıldığını belirten Çallı, şöyle konuştu: “Çekirdekler ve karbüratörler için üretilen ilaçlar var ve biz müdahale edip bölgeyi temizliyoruz. Motor içleri için ayrı katkı maddeleri de koyuyoruz. Radyatörleri de temizlerler.şeklinde konuştu.